Heel huids aangekomen in Nepal Pokhara!

29 april 2018 - Pokhara, Nepal

Namaste allemaal! Mijn eerste blog vanuit het mooie Nepal Pokhara. Wat hebben we al veel beleefd en gedaan in deze paar dagen. Ik zal maar eens vanaf het begin beginnen.
De vliegtocht. We begonnen op Schiphol met een afscheid van familie en vrienden 💔. Hierna zijn we vertrokken voor een lekker lange tocht naar Abu Dhabi. Het was een heel luxe vliegtuig met leuke films en spelletjes om te spelen 😋. Ook zat ik naast een jongen van 23 jaar (als ik het goed begreep). We hebben eigenlijk de hele reis lekker gekletst over werk en over het land waar we in wonen, was super leuk! Na deze lange slapenloze vliegtuigtocht zijn we aangekomen in Abu Dhabi. Hier hadden wij een overstap die voor mij redelijk kort was. We hebben wat gegeten en zijn naar de gate gegaan voor ons nieuwe tochtje in de lucht. Deze was dan eindelijk richting Kathmandu.

Aangekomen in Kathmandu begon het eigenlijk meteen te regenen. Zou je niet verwachten in zoon warm land als Nepal maar helaas. Ook weer fijn want we hebben een tijdje in de rij moeten staan voor ons visum wat wel warm was in mijn dikke trainingsbroekie. Nadat het visum geregeld was moesten we onze bagage ophalen. Deze waren allemaal gelukkig goed aangekomen en zijn we met z'n alle naar buiten gegaan. Hier werden we opgehaald door een jongen van de Maya foundation. (De cultuur schock was toen nog niet echt mee geland met mij). Hierna reden we door Kathmandu heen. Nou ik heb nog nooit zo chaotisch verkeer gezien. Iedereen reed door elkaar heen leek het en het was echt heel erg druk. Toen landde de cultuur schock wel een beetje. Hierna heb ik de hele busrit met grote ogen naar het chaotische verkeer gekeken haha.
Naja beetje chaotische busritje dus maar dat vond ik ook wel heel mooi. Hoe druk het ook was, het liep toch wel vlotjes door. Toen we in ons schattige hotelletje aankwamen. Hier heeft René (baas van de Maya) ons ontmoet en zijn we gezellig uiteten geweest met nog een paar andere gasten die ook vrijwilligerswerk deden bij Maya.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Pokhara. Kwart voor 7 vertrokken we met het busje. Het was een heel interessant busritje. Het begin stukje dat nog in Kathmandu lag was heel erg hobbelig. Daarna was ik eigenlijk zo moe dat ik telkens in slaap ben gevallen. Tijdens mijn rustige slaapje ben ik nog een paar keer gekopstoot door mijn reis genootje Marjolein. Die was aan het knikkebollen richting mij 😂. Na 8 uur bussen kwamen we dan eindelijk aan in Pokhara en werden we opgehaald door onze begeleider van deze 10 weken Bas. Hij bracht ons naar het hotel in Pokhara. De wegen en de drukte was een stuk minder wat fijn is. In het hotel hebben we onze spulletjes kunnen uitstallen en bij kunnen slapen.

Zaterdag zijn we onze eerste taalcursus Nepali begonnen op de Oxford school. Dit was een hele leuke school met best veel klaslokalen. Een Nepalees jongetje die er woont in het weekend heeft ons een tour gegeven door de school. De taal cursus werd gegeven door Prem. Het was heel erg interessant maar wel veel om op te nemen. Even een kleine zinnetje Nepalees: Tapaiko nam ke ho? Betekent wat is je naam? Heel erg leuk dus.

Vandaag hebben we ook weer een taalcursus gehad. Hierbij hebben we een Nepalees liedje geleerd! Nepalese kinderen moeten ook zondag naar school (arme kindjes in Nepal). Maar voor ons was het super leuk. Alle kindjes kwamen naar ons kijken en zwaaien toen we in het klaslokaal zaten. Heel erg schattig!

Dinsdag gaan we naar het gast gezin. Marjolein en ik gaan als eerste naar het dorp om voorlichting te geven. Ons dorpje heet Thulakhet. We hebben gehoord dat er 2 dochters zijn van 11 en 13. Ik heb er heel erg veel zin in om eindelijk te beginnen! Ik hou jullie op de hoogte! Tot de volgende blog 💐

1. Opa oma van de pas:
    29 april 2018
    Fijn Sanne om iets vsn je gehoord te hebben ga je goed verder tot horens achat
  2. Emmy Hendriks:
    29 april 2018
    Fijn om te horen dat je een goede vlucht hebt gehad Sanne! Heel veel succes in het dorpje & de taal! ☺️ Liefs
  3. Anita wijnen:
    29 april 2018
    Leuk geschreven sanne....enne, les van Prem? Die nederlander van tv?
    Ik kijk uit naar je volgende blog.
  4. Pap en mam:
    29 april 2018
    Hartstikke fijn dat we in je blog kunnen lezen dat het goed gaat. We kijken al uit naar je volgens blog. Groetjes
  5. Diana:
    30 april 2018
    Super leuk om je blog te lezen dan reizen we een klein beetje met je mee !