Al bijna op de helft jongens 😱

26 mei 2018 - Pokhara, Nepal

Namaste iedereen!

Een weekje stage zit er alweer op en wat vliegt de tijd toch weer. We zitten al bijna op de helft van de stage 😱

Dit was ons laatste weekje bij Sewa Kendra, gehandicaptenzorg. Ik kende de kinderen nu beter en het programma ook. Dit is wat ze elke dag doen:

De school begint om 10 uur. Dan zitten we in een kring op kussens op de grond. Als eerst word iedereen omstebeurt begroet door een begeleider. Daarna wordt er aan iedereen gevraagd wat ze gegeten hadden die ochtend. Daarna staan we op en begroeten we elkaar nog allemaal tegelijk. Namaste! De ochtend gymnastiek begint. Soort yoga en warming up in 1 wat best grappig is. Hierdoor heb ik wel Nepalees leren tellen tot 4 maarliefst! Daarna gaan de meeste leerlingen naar de klaslokalen en leren ze Nepali en rekenen. Zo hebben we hun ook een paar keer geholpen met rekenen en Engelse woorden. Was heel leuk om te doen! Je kan dan ook heel goed de verschillen zien tussen de kinderen. Sommige kunnen wat moeilijkere sommen dan de andere. De kinderen die geen les hebben gaan spelletjes doen, veel beter dan les natuurlijk haha.
Rond 1 uur gaan we met z'n alle eten. Daarna gaan de kinderen tandenpoetsen. Na het tandenpoetsen hebben ze een half uurtje vrijetijd. Dan spelen ze spelletjes, doen puzzels of kijken tv. Wij spelen natuurlijk weer uno met onze moeder! De regels zijn alleen wat anders en ze kan soms vals spelen πŸ˜‚πŸ˜‚ na de vrijetijd gaan we opruimen. Dan gaan we het lokaal vegen en de afwas doen. Na het opruimen gaan de kinderen omkleden. Ik help wel eens een meisje met omkleden. en de laatste paar dagen kwam ze elke keer terug naar mij. Heel erg schattig en wel lief. Ook toen ik ergens anders ging zitten kwam ze me gewoon achterna 😝
Na het omkleden wordt er soms gezongen, gedanst, spel gespeeld of een talenten jacht gehouden. Dat is wel heel erg leuk om te zien. Ons zusje Helena kan heeel erg goed dansen πŸ’ƒπŸΌπŸ’ƒπŸΌπŸ’ƒπŸΌ om 3 uur is de school voorbij en worden de kinderen opgehaald door familieleden.
Dat is een beetje hoe de dag eruit ziet.

Dit weekend hebben we ons vooral voorbereid op onze trekking, poonhill. We hebben met onze gids gesproken en vragen gesteld. Dat was opzich wel fijn en rustgevend. Er zitten namelijk ook bloedzuigers onderweg!! 😱😭 Dat vind ik een best eng idee maar ik heb al research gedaan en het komt helemaal goed. De avond voordat we gaan (net dus) zijn we bij onze begeleider wezen eten. Hij had voor ons een lekkere pasta gekookt! Heerlijk 🀭

Morgen ochtend om 7 uur moeten we klaar staan voor het ontbijtje en om 8 uur gaan we al richting de poonhill! Na een 2 uur rit begint onze tocht naar boven. Ik heb er veel zin inπŸ’ͺ🏻
Ik spreek jullie na de tocht weer
Houdoee 😘

1. Opa oma van de pas:
    26 mei 2018
    Heel fijne vakantie dagen wanneer kom je daarvan terug .kijk uit naar de volgende blog gr opaoma
  2. Renate:
    27 mei 2018
    Leuk om te lezen weer. Zo te horen doen ze echt hun best om die kinderen ook nog wat te leren en met spel bezig te zijn. Zo vliegen de dagen inderdaad voorbij. Succes met jullie klim.
  3. Gerdiny:
    27 mei 2018
    Leuk om te zien hoe de dagindeling van je groep eruitziet. Voor ons toch nog moeilijk voor te stellen hoe anders dat is dan hier en in sommige opzichten misschien wel hetzelfde. Fijn dat je dat mee mag maken. Goeie klim in het weekend want dan is het weer reizen en avonturen beleven.