Sewa Kendra en weekend 😎

20 mei 2018 - Pokhara, Nepal

Namaste allemaal,

Long time no see! Het is al weer 2 weekenden verder en het is weer eens tijd om een blog te schrijven. Deze 2 weekenden hebben we weer veel beleefd en gedaan natuurlijk.

Na ons afscheid in het dorpje Thulakhet zijn we terug gegaan naar Lakeside (touristische gedeelte van Pokhara). Hier hebben we met z'n alle afgesproken in een hotel. Toen we daar aankwamen zei Carmen dat het wel heeeel erg helder weer was. Dat betekent dat je de witte sneeuw bergen kon zien! Dit betekende maar 1 ding. PARAGLIDEN. We hebben onze spullen gepakt en zijn snel naar Ghita gegaan. Die regelt allemaal dingen voor ons. Na 1 telefoontje was het goed en konden we gaan! Met de jeep op naar de berg. Ondertussen nog wat mensen ophalen die ons de berg af wilde vliegen en gaan! Het was een heel spannend ritje want we gingen best stijl omhoog en hij ging met slippende banden door alle bochten. Eenmaal boven konden we snel een foto maken en werd ik er als eerste uit gepikt om me klaar te maken voor de vlucht. Nadat er al een paar van ons de lucht in waren mocht ik. Aanloopje naar voor, aanloopje naar achter en weer naar voor en vliegen maar! Na een tijdje mocht je gaan zitten en tolde we helemaal naar boven. Wat een prachtig uitzicht was dat maar ik werd er wel een beetje misselijk van al dat gedraai. Onderweg naar beneden gingen we nog even wat stunten en dat kon mijn maag niet meer aan 🀒
Verder was het wel heel erg leuk hoor alleen was het eenmalig voor mij 😝
Verder hebben we rustig aan gedaan dat weekend.

Op zondag zouden wij, Marjo en ik naar een nieuw gast gezin gaan. Maar helaas alweer een staking. De bussen en taxi's reden alweeeer niet. Flauw hoor.... Gelukkig hoorde we van de hotel eigenaar dat ze na 5 uur wel weer reden en konden we toch naar het gast gezin😌

We zitten nu de aankomende 6 weken bij dit gast gezin. 2 weken helpen we mee bij hun eigen bedrijf Sewa Kendra. Dit is voor gehandicapten een soort dagopvang. Hun eigen dochter Helena heeft het syndroom van down en voor haar hebben ze dit op gestart. Super tof! De eerste paar dagen was even erin komen en kijken hoe alles te werk gaat. In Nederland heb ik ook al stage gelopen bij dichterbij en dat vond ik al super leuk dus misschien dit ook wel πŸ€” Het is wel heeeeel anders dan in Nederland maar ik vind het wel leuk. Op verpleegkundig vak is er niet echt iets te doen, dat is wel jammer. Maar wel heel interessant om al die kinderen te zien! Ook hebben sommige hulp nodig met kleine dingetjes en hun helpen daarmee geeft me al voldoening.

Dit weekend is onze groep opgesplitst geweest. Marjo is donderdag avond al terug gegaan en ik pas vrijdag ochtend. Was wel even spannend alleen in het gast gezin 😝. Maar alles is goed gekomen haha.

De helft van de groep is gaan wandelen en wij hebben lekker een hotelletje gepakt met een zwembad πŸ˜±πŸŠπŸ»β€β™€ heel erg lekker maar wel een beetje verbrand πŸ˜‚πŸ¦€.
De zaterdag zijn we op pad gegaan naar wat bezienswaardigheden. Eerst de world peace pagoda. Dit is een witte tempel boven op een berg die uitkijkt over Lakeside. Heel erg mooi! (In de foto's zie je hoe die eruit ziet) daarna zijn we door gegaan naar devi falls. Daar heb ik niet zoveel bijzonders over te vertellen, het was wel mooi. Na de waterval zijn we ook nog naar een grot geweest. De Gupteswor cave. De entree naar de grot was heel erg mooi in het oranje. Nadat je de trap naar beneden had genomen en aankwam bij de ingang van de grot was dat dan weer teleurstellend. Het was een metalen hekje waar je doorheen moest πŸ˜‚(ik heb bewijs van deze teleurstelling) Maargoed eenmaal in de grot moesten wij Nederlanders een paar keer gebukt door de grot heen. Aan het einde van de grot zagen we de waterval van devi falls nog stromen. Mooi maar moeilijk op de foto te zetten. Hierna zijn we weer terug naar boven gegaan. Bij de uitgang kwamen er een paar Nepalese jongens die met ons allemaal op de foto wilde. En nee dit is niet de eerste keer dat iemand dit vroeg. Sommige mensen maken ook stiekem foto's. Heel raar om te zien. Dat zo ons zo interessant vinden dat ze er een foto van moeten makenπŸ€”

Verhaaltje: in het vliegtuig naar Kathmandu was een man voor ons ook de heletijd selfies aan het maken. Hij hield zijn telefoon hoog zodat wij er ook op stonden. Echt het duurde zo lang en Anouk en ik de heletijd maar bukken zodat we niet op de foto kwamen. Heel raar was dat. Maar hij wilde dus waarschijnlijk een foto met ons erop. Dat was even en ooooooo momentje toen we het hoorde. 😝😝😝😝

Maar goed verder... Oja na de grot wilde we ook nog naar een huis waar monniken woonde. Het was dichtbij dus we konden gewoon met de benenwage erheen. Helaas begon het onderweg ernaartoe hard te regenen. En welke snuggere had geen regenjas bij. Ik natuurlijk. Dus na een snel rondje zijn we ergens gaan schuilen en hebben we een taxi geregeld terug naar Lakeside. Hier zijn we nog een keer nat geregend, heeeerlijk. Na een lekkere douche zijn we weer met de hele groep gaan uiteten in de avond. Vandaag zijn we weer terug naar ons gast gezin gegaan.

Deze week blijven we nog bij de gehandicaptenzorg en daarna hebben we een week VAKANTIE! in deze week gaan we de poonhill trekking lopen. Maaar ik loop nu al voor. Eerst nog een week Sewa Kendra.

Tot de volgende blog 😘

1. Anita wijnen:
    20 mei 2018
    Leuke verhalen weer Sanne, en ik denk dat je die "sterke" maag van van je tante hebt...πŸ˜‰
  2. Opa oma van de pas:
    20 mei 2018
    Weer een leuk verhaal meis .kijk weer uit naar de volgende blog opa oma
  3. Gerdiny:
    20 mei 2018
    Leuk om je blog te mogen lezen. Ik heb ook niet zo'n sterke maag en zou het niet eens gedaan hebben. Wel dapper dat je wel ging paragliden. Bezienswaardigheden genoeg daar zo te zien, Geniet ervan.
  4. Emmy Hendriks:
    20 mei 2018
    Fijn om te lezen dat je het daar goed hebt☺️ liefsxxxx
  5. Mieke:
    21 mei 2018
    Fijn dat je het zo leuk hebt! Ben benieuwd naar de trekking! Kusjes