Afscheid nemen bestaat niet!😪

2 juli 2018 - Pokhara, Nepal

Namaste iedereen!

De laatste week stage zit erop. We hebben deze week meegelopen op de medical en operation theatre.

We zijn maandag begonnen op de medical. Dit is een afdeling voor patiënten die koorts hebben door een infectie. Hiervoor krijgen ze antibiotica. Er worden veel medicijnen klaar gemaakt en hier hebben we bij mogen helpen. Ook heb ik weer infusen mogen zetten!! Blijft nog altijd heel gaaf om te doen 💉💊🌡 dinsdag ochtend hebben we een operatie gezien. Heerlijk weer de wekker om 4 uur en een half uurtje lopen naar het ziekenhuis. Al is het dan wel lekker afgekoeld en het uitzicht was deze ochtend geweldig🤩 we zagen de witte bergen met heel mooi de zonsopgang erachter. Prachtig! Aan dat uitzicht zou ik nooit kunnen wennen. Er waren deze ochtend 3 operaties. Een galblaas verwijderen. Een appendix verwijderen en een nagel 🤢 die was best heftig om te zien. De appendix was ook wel raar om te zien. Ik had altijd gedacht dat het een klein wormpje iets is. Maar omdat die zo ontstoken en geïrriteerd was, was die best wel groot. Dit heeft de dokter ook nog aan ons uitgelegd. Deze dag hebben we met de operatie assistent meegelopen. We hebben haar de oren van de kop gevraagd en geholpen. We hebben steriele pakjes gemaakt van de instrumenten. Ook heeft ze ons een tour door de operatie kamers gegeven. Zo heeft ze een hoop over de materialen verteld wat ik interessant vond!

Verder hebben we woensdagavond ook nog operaties gekeken. De orthopeed is een beroemde doktor in Pokhara. Hij moet elke dag werken van kwart voor 7 sochtends tot snachts wanneer de operaties klaar zijn. Niet normaal! En wat is dat een toffe peer. Zo vrolijk elke keer en grapjes maken tijdens de operatie 😂😝 de operaties waren: een teen die recht werd gezet met pinnen, een cycte boven de wenkbrauw die werd weg gehaald, een knie die ontstoken was en een drain in werd gezet en pinnen verwijderen uit een arm. De knie was best wel vies hahaha. De hoeveelheid pus dat eruit kwam niet normaal 😂😂🤢 maar goed het waren weer hele interessante operaties! Helaas was dat wel onze laatste avond operaties 😭

De volgende dag hebben we thuis ontbeten en onze tas ingepakt. Het was namelijk tijd om ons lieve gastgezin te verlaten. Tijdens het ontbijt hebben we ze nog een klein cadeautje gegeven. Van ons donatie geld hebben we nog een EHBO kist samengesteld voor de school. Deze was namelijk erg aan vervanging toe. Ze waren er erg blij mee! Na ons laatste avond maal dal bhat was het dan tijd om afscheid te nemen. We hebben een leuke foto gemaakt en zijn onze tassen gaan pakken. Hierna hebben we onze sleutel ingeleverd en iedereen geknuffeld. We zaten er natuurlijk ook 6 weken lang! Van ons gastzusje Helena kregen we nog allemaal een schaaltje. Dit is voor een goede verdere reis. Echt heel erg lief! Daarna in de taxi en op naar Lakeside 😭😭😭

Weekend met een dubbel gevoel. We hebben dit weekend nog wat drankjes gedaan om het goed af te sluiten! Ook hebben we een middagje meiden middag gehad 😋 met z'n alle de nagels laten doen en Jacky en ik nog een heeeeerlijke massage! Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Uitgeslapen en de tas ingepakt. Het regende immers ook de hele dag dus het was niet echt weer om wat te ondernemen 🌧

Nu lig ik lekker in mijn bedje want morgen moeten we weer vroeg op. Om 7 uur gaan we met de taxi naar de bus. En met de bus richting Kathmandu. Doei doei Pokhara je was geweldig! Nog een weekje genieten van Kathmandu en dan is dit avontuur alweer voorbij. Sri Lanka komt steeds dichterbij! Wat eerst nog maanden duurde is er al over 6 dagen. De tijd is voorbij gevlogen ✈

Tot in mijn volgende blog!! 😘
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita wijnen:
    1 juli 2018
    Missie volbracht. Met een mooie en goed gevulde rugzak aan ervaringen, goede herinneringen en mooie verhalen kun je deze tijd afsluiten. Dit pakt niemand je meer af. Nu aftellen naar je vakantie en t weerzien met jou vriendin...
  2. Opa oma van de pas:
    1 juli 2018
    Ja zoals Anita zegt missie volbracht je hebt heel veel geleerd volgens mij ik vind het knap meis tot de volgende blog doe schat
  3. Emmy Hendriks:
    Goeie reis Sannee! 😘
  4. Petra vos:
    2 juli 2018
    Wat een geweldig bericht Sanne. Zoveel ervaring opgedaan.
    En meteen leuk team gewerkt .Afscheid nemen is nooit leuk,zeker niet naar zo,n mooie leerzame,maar ook zeker fijne tijd.En nu heerlijk op vakantie ,leek allemaal zover weg.Maak er een super leuke vakantie van,heb je wel verdiend ,na zo,n heftige leerzame stage ,,,,,xxxxxxxxx
  5. Marian Otten:
    2 juli 2018
    Mooi verhaal weer Sanne, wat heb jij een superstage gehad! Geniet van je vakantie!!!