3e week ziekenhuis en donatie stuff! 🀩

26 juni 2018 - Pokhara, Nepal

Namaste iedereen!

Een beetje een late blog... Deze week en weekend is erg druk geweest dus nog niet zoveel tijd gehad. Maar hier is die dan! De 3e week van het ziekenhuis zit erop.

Deze week hebben we op de emergency gestaan. Dit is de eerste hulp. We begonnen maandag al meteen met een drukke dag. Er kwamen veel mensen binnen en de verpleegkundige en dokters hadden het maar druk. In een kamertje achter de emergency deed de verpleegkundige de wonden verzorgen. Sommige mensen kwamen terug voor een afspraak wondzorg. Verder kwamen er een paar gevallen die een ongeluk hadden gehad in het verkeer. Dit komt hier echt heel vaak voor, maar als je het verkeer ziet begrijp je dat ook! Veel mensen met wonden en breuken. Ook ik heb een paar spuiten mogen zetten deze dag πŸ˜‹ verder hebben we de dinsdag avond operaties mogen kijken. We krijgen niet altijd te horen waar de operaties over gaan maar deze ging over een boven been breuk. Uiteindelijk hebben we deze avond 9 operaties gekeken. Ja echt 9 operaties.(als het goed is want ik was de tel kwijt) Wel 4 kleine, hierbij werd het bot recht gebogen of een pin verwijderd. Na de kleine operaties kwamen de grotere. De boven been operatie. Hierbij was het bovenbeen bot, femur helemaal gebroken en was over elkaar geschoven. Dit moest natuurlijk recht gezet worden met pinnen, tangen, schroeven en de hele bende. Gaaf hoor. Verder werd er nog een meniscus schoon gemaakt via artroscopie. Ook was er nog een meisje die alle 2 haar botten in de onderarm had gebroken. Haar arm stond een beetje scheef om hoog dat zag er wel gek uit hahah. (Sorry als ik nou te veel details vertel) verder werd er nog weefsel weggehaald bij iemand in de buik. Dit was ook dik en pusserig maar we weten nou eigenlijk nog steeds niet echt wat het nou was. Het zag er vaag uit. Volgens mij ben ik nou een operatie vergeten maar het waren er ook zo veel in een korte tijd, en het ging maar door en door πŸ˜‚. We hebben vanaf 7 uur s'avonds tot ongeveer 3 uur s'avonds operaties gekeken. Een tijdje dus maar wel heel interessant.
Verder hebben we nog een dag op de emergency gestaan. Deze dag was het niet heel erg druk maar hebben Marjo en ik alle 2 een canule mogen zetten voor een infuus! Aller eerste keer en het ging meteen goedπŸ’ͺ🏼 al moest ik wel trillen toen ik de pleister er dr op deed want ik vond t maar spannend. Mijn mevrouw had gelukkig heeeele goeie aders πŸŽ‰

Verder heb ik jullie verteld over de donaties. Deze week zijn we op pad gegaan. Marjo en ik hebben woensdag avond de sporttenues gehaald bij de winkel. Ze waren klaar en zagen er prachtig uit. Het Maya logo staat voorop en de school staat achter op: Sewa Kendra. Deze hebben we nog even als verassing bewaart tot donderdag. Donderdag gingen we namelijk met de kinderen naar dinseyland.

We begonnen de dag om 10 uur. Hier gingen we beginnen met het normale ochtend gebed van Sewa kendra. Daarna hebben we de shirts uitgedeeld. Deze hebben ze aangedaan en hebben we een groepsfoto gemaakt. Hierna zijn we met z'n alle in de stadsbus gegaan op naar Lakeside. Dit vonden de kinderen al helemaal geweldig en ze waren super enthousiast. Eenmaal aangekomen hebben we eerst wat gegeten. Lekkere fried noodles met wat water. Daarna zijn we dan eindelijk naar Disneyland gegaan. We zijn per attractie gegaan. Deze moesten ze eerst nog opstarten want wij waren de enige in Disneyland.... De kinderen zijn in een hoop attracties geweest en hebben er echt van genoten! (Ik heb nog wat foto's) na een paar uur zijn we weer terug gegaan met de bus. En wat was het stil in de bus joh. Iedereen was uitgeput van het uitstapje. Een goed teken dus!

Vrijdag zijn we met z'n alle naar hemja gegaan. Hier hebben Carmen en Jacky op een school stage gelopen, snowview boarding school. Hier woonde ook een paar weeskinderen. Hun hadden na school elke keer hetzelfde aan met gaten en al erin. We vonden het een leuk idee om nieuwe kleren te kopen. Dus we zijn met z'n alle naar de winkel gegaan. Hier hebben ze allemaal een setje uitgekozen die ze leuk vonden. Ze waren er heel erg blij mee! Hierna zijn we nog naar een andere winkel gegaan om hun school uniformen te laten maken. Deze zaten ook vol met gaten 😱 nadat iedereen zijn kleren had en aangetrokken had hebben we nog een foto gemaakt met z'n alle.

Na vrijdag komt zaterdag en dat betekent weer weekend! Dit was onze laatste avond met z'n alle. We hebben gezellig gegeten met z'n alle en hebben van Bas onze begeleider nog een schaaltje gekregen en een tika! Ook had hij een taart geregeld met een foto van onze groep erop, super leuk☺☺ deze hebben we lekker op gesmikkeld en hebben toen nog wat gedronken in de irish pub. Maar niet tot heel laat want zondag moesten we weer vroeg op!

Het was tijd voor raften! We zouden 2 uur heen rijden, 3 uur raften en 3 uur terug. Het liep al een uurtje uit omdat het niet was doorgegeven. Maar uiteindelijk na toch een iets langere rit van 4 uur zijn we er gekomen hoor πŸ˜…πŸ˜… zwemvest aan, helm op, instructies en gaan met de banaan. Er waren een paar stukken waar het wat heftiger was met hoge golven maar ook veel rustige stukken. Hier konden we lekker zwemmen πŸŠπŸ»β€β™€πŸŠπŸ»β€β™€πŸŠπŸ»β€β™€

Nu beginnen we aan de laatste week stage. We gaan stage lopen bij medical. Dit is een afdeling voor mensen die bijvoorbeeld een antibiotica kuur hebben enz. Ik heb er zin in ! Tot de volgende blog 😘

1. Opa oma van de pas:
    26 juni 2018
    Leuke blog weer meis gr opa oma
  2. Anita wijnen:
    26 juni 2018
    Een buitenlandstage van 1 jaar had jij ook nog wel volgemaakt. Leuke verhalen weer. Succes met je laatste week, en dan 'vakantie'.... als verlengstukje van je stage..
  3. Petra vos:
    26 juni 2018
    Ha scheet,weer een geweldig mooi verhaal.Wat maken jullie daar veel mee.Jullie zijn bijna arts ,als je teug komt.Niet geloven alweer jullie laatste week.En dan ECHT vakantie ,gezellig met Mieke ...xxxxxxxxxxxxx Fijn week
  4. Marian Otten:
    27 juni 2018
    Veel plezier en succes nog in de laatste stageweek en daarna natuurlijk een heel fijne vakantie!!! Die heb je wel verdiend zo te horen!