Last week Kathmandu

6 juli 2018 - Kathmandu, Nepal

Namaste iedereen,

Mijn laatste blog is aangekomen. De laatste blog van Nepal. Wat is de tijd toch snel gegaan.

Maandag om half 8 met de bus richting Kathmandu. Deze busreis duurt ongeveer rond de 8 uur. Bij ons duurde het maar liefst 12 uur. Het regende best flink en er waren dus stenen op de weg gevallen voor ons. Deze moesten uit de weg worden geruimd. Natuurlijk moest er eerst een machine hiervoor komen en dit duurde dus ook weer heel erg lang. Lekker wachten in de warme bus in de regen. Moet je ook nog is plassen.. en natuurlijk is onze bus niet zo luxe dat die een wc heeft. Hup met Carmen de weg op om een wc te vinden. Gelukkig was er een aardige man die zei dat we wel in zijn wel luxe bus mochten plassen. Opluchting 😅😅 na de 12 uur waren we eindelijk in Kathmandu aangekomen. Even snel een hapje in het hotel en dan slapen want ik was dood op van die reis. Dinsdag zijn we naar bhaktapur gegaan. Dit zou een mooie stad zijn waar ze mensen op een religieuze wijzen cremeren. Eenmaal aangekomen viel het een beetje tegen dus zijn we snel weer gegaan. Er waren geen crematies te zien. We hebben snel een andere plek opgezocht want dit was wel heel bijzonder om mee te maken. We zijn naar de pashupatinath tempel gegaan. Ik vond het heel interessant om te zien. Zo werden de lichamen in het rivier water gewassen. Dit water is heilig. Ook kregen ze mooie bloemen kransen en een oranje doek. Hierna werden ze gecremeerd op een stapel gemaakt door de familie van hout. Daarna wordt er nog stro op de stapel gelegd die ook onder gedompeld is in het rivier water. Na een tijdje kijken vonden we het wel mooi geweest en zijn we terug gegaan. We zijn deze dag nog langs 'the last resort' geweest. Dit is de maatschappij waar we woensdag mee zouden gaan.

Woensdag bungeejump dag. Ja je leest het goed. Ik ben wezen bungeejumpen. Het was vanaf een brug die 160 m hoog is!!! Deze brug liep over de bothi kosi river en lag 19 km vanaf de grens van China. Bijna China aangeraakt dus 😝 de bus reis hier naartoe duurde wel een tijdje. Vandaar dat we ook de hele dag kwijt waren aan het bungeejumpen. Foto's staan op Facebook! Filmpje kom je maar een keer bij mij kijken 😋

Donderdag zijn we naar de monkey temple gegaan. In Nepal heet dit de swayambhunath tempel. Een hele mond vol. De tempel zat (echt waar 😝) vol met apen! Zo schattig die baby aapjes 🐒🐵 na een 2 en halve uur tour rond de tempel zijn we terug gegaan naar ons hotelletje. Daarna een hapje eten en rustig richting mijn bedje gegaan.

Vrijdag Marjo en Rian zijn naar Sri Lanka gegaan. Dit was het moment dat onze groep echt uit elkaar ging. Het besef was toen wel een beetje aangekomen. Nepal zit aan het einde te komen. Na een afscheid zijn we verder gegaan met onze dag. Eerst terug naar bed voor een schoonheidsslaapje 😝 daarna zijn we een soort van gaan winkelen. De winkels vielen een beetje tegen dus daar waren we snel op uitgekeken. Daarna was het tijd voor KAPSALON!! In Kathmandu zit een restaurantje waar ze die maken 🤤🤤🤤 geserveerd op een porseleinen bordje, hij was echt geweldig 😍 na de kapsalon zijn we terug gegaan voor een meiden middag deel 2. Jacky heeft henna laten zetten en Anouk haar nagels laten doen. Daarna een hapje en op naar de hotel kamer. Het was toch echt tijd om de tas in te pakken😪 morgen rond kwart voor 3 vlieg ik richting Sri Lanka en begint er weer een nieuw avontuur. EINDELIJK mijn beste vriendinnetje Mieke weer zien 😍 daar heb ik wel naar uit gekeken 😇🎉

Heel erg bedankt voor het volgen van mijn blog. Ik heb heel erg genoten van jullie lieve reacties ❤ ook nogmaals bedankt voor alle donaties! We hebben er heel veel moois van kunnen en mogen geven aan de Nepalese bevolking. Also al my new nepali friends, thank you for everything! I won't ever forget this journey. Tot in Nederland iedereen 😘
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Emmy Hendriks:
    6 juli 2018
    Geluksvogel met je kapsalon! 😛 Toevallig ook al frikandellen gevonden? Geniet van je laatste uurtjes daar San, en alvast een goeie vlucht gewenst 😘 Geniet van jullie avontuur in Sri Lanka en tot snel!! Mis je xxx
  2. Pap en mam:
    6 juli 2018
    Weer een leuke blog Sanne. Goeie reis naar Sri Lanka en veel plezier.
  3. Opa oma van de pas:
    6 juli 2018
    Hoi Sanne weer een geweldige blog wat zal ik die missen .Maar jou ook steeds meer meis .We blijven toch wel appe .Goede vlucht morgen en tot horens .Kus oma .❤
  4. Petra vos:
    6 juli 2018
    Ha lieve meid,,sta iedere keer weer versteld hoe mooi en warm je de blog naar ons over brengt. Ik zou het niet zo goed kunnen verwoorden ..Afscheidnemen is nooit leuk,maar jullie allen kunnen terug kijken op een geweldig mooie stage ,en verder samen veel leuke dingen gedaan.En nu een andere ontspannen vakantie, met je lieve vriendin Mieke..Wat hebben jullie veel bij te kletsen ...Maak er samen een super leuke vakantie van ,dat heb je echt verdiend.Ben erg TROTS op jou .xxxxxxxx👒👒👒👒
  5. Anita wijnen:
    7 juli 2018
    Je kunt je vakantie toch ook blijven bloggen??? Haha, bedankt voor je leuke verhalen en een fijne vakantie...😘
  6. Gerdiny:
    7 juli 2018
    Jammer dat de tijd zo snel voorbijgaat. Afscheid nemen is ook een kunst. IK heb erg genoten van jouw blogs. Een hele pretiige vakantie toegewenst en tot ziens in Holland. Goede reis terug strakjes. Geniet er nog van. Aan je mooie blogs te merken ben je in ieder geval geslaagd voor je stage en ben je een hele ervaring rijker.
  7. Henriette:
    8 juli 2018
    Geweldig Sanne wat je allemaal hebt mee gemaakt. Leuk om je blogs te lezen.
    Hele fijne vakantie nog op Sri Lanka.